서비스디자인은 인간에 대한 통찰과 이해 위에 디자인의 창조적 사고를 바탕으로 기업의 서비스 또는 공공 분야의 문제를 해결하는 분야이다. 제공자와 수혜자가 함께 만족할 수 있는 일련의 과정을 계획하고 실행함으로 보다 나은 무형의 가치를 창출하는 작업이다.
본교 서비스디자인 전공은 문화서비스산업분야에 필요한 디자인적 사고와 서비스기획 역량 강화를 위하여 서비스디자인 분야의 방법론과 이론을 교육하고 동시대 문화산업분야에서 요구하는 다양한 문제에 대처하는 능력을 함양하며 각 분야 전문가들과의 교류를 통한 서비스디자인 여성리더 네트워크를 형성하고자 한다.
The study aims to solve difficulties in public areas or to improve companies' services through creative thinking of design based on the understanding of humanity.
The goal is to produce preferable immaterial values through planning and practicing a series of process satisfying both providers and beneficiaries.
Service Design develops both theory and service design skills, which improve designing thinking and capacity for service management in the area of cultural service industries, and prepares the students to meet diverse demands from the area.