[기숙사비 환불규정] (2024/1/19부터 적용)
▣ 기숙사 입사를 포기하고자 하는 경우 즉시 입사포기 메일을 보내야 함
▣ 입사포기 시 당해 학기 기숙사 재 지원은 불가함
▣ 입사포기 통보 지연 시 중도퇴사로 취급되어 숙비 환불에 불이익이 따를 수 있음
구분
|
환불 기준일
|
환불 금액
|
입사포기
(신청일 기준)
|
~ 공식입사일 1일전
|
전액 환불
|
중도퇴사
(퇴사일 기준)
|
공식입사일
~ 잔여박수 29박 이상
|
[(거주박수 * 1박 사용료)+ 위약금(납부한 기숙사비의 10%)] 공제 후 환불
|
잔여박수 29박 미만
|
환불 없음
|
기숙사 이메일 연락처
및 기재 사항
|
• 주소 : [학부생] * 한우리집 & E-House: dmtry@ewha.ac.kr
* I-House: ihouse@ewha.ac.kr
[대학원생] dmtrygr@ewha.ac.kr
• 제목 : 기숙사 입사 취소 (방번호 + 성명)
• 내용 : 방번호, 성명, 학번, 취소 사유
|
[Entrance Cancellation and Refund Policy]
▣ If you want to cancel the entrance, please send an email as soon as possible
▣ You cannot re-apply in the same semester when you cancel dormitory
▣ If you fail to notify the housing office of your entrance cancellation on time, it will be considered as the early check-out, and thus refund amount will be deducted
Type
|
Base Date for Refund
|
Refund
|
No check-in
(by the date you notify the office)
|
~1 day before the official
check-in day
|
100% Refund
|
Early check-out
(by the date you return the dorm items)
|
Official check-in day ~
more than 29 nights remaining
|
Refund after deducting the total amount of: [(Residence period * housing fee per night)+ penalty(10% of the entire housing fee)]
|
Fewer than 29 nights remaining
|
No Refunds
|
Dormitory Email address and Info to be submitted
|
• Email Address :[Undergraduate]* Hanwoori & E-House: dmtry@ewha.ac.kr * I-House: ihouse@ewha.ac.kr
[Graduate] dmtrygr@ewha.ac.kr
• Title : Cancellation of entrance (room number + name)
• Contents: Room number, name, student ID number, reason for cancellation
|