Moving In/Out Guide

Refund Policy

[기숙사비 환불규정] (2024/1/19부터 적용)


▣ 기숙사 입사를 포기하고자 하는 경우 즉시 입사포기 메일을 보내야 함

▣ 입사포기 시 당해 학기 기숙사 재 지원은 불가함

▣ 입사포기 통보 지연 시 중도퇴사로 취급되어 숙비 환불에 불이익이 따를 수 있음

구분

환불 기준일

환불 금액

입사포기

(신청일 기준)

공식입사일 1일전

전액 환불

중도퇴사

(퇴사일 기준)

공식입사일

잔여박수 29박 이상

[(거주박수 * 1박 사용료)+ 위약금(납부한 기숙사비의 10%)] 공제 후 환불

잔여박수 29박 미만

환불 없음

기숙사 이메일 연락처 및 기재 사항

   • 주소 [학부생]

              * 한우리집 & E-House: dmtry@ewha.ac.kr

              * I-House: ihouse@ewha.ac.kr

             [대학원생] dmtrygr@ewha.ac.kr

   • 제목 기숙사 입사 취소 (방번호 성명)

   • 내용 방번호성명학번취소 사유

 

[Entrance Cancellation and Refund Policy]


▣ If you want to cancel the entrance, please send an email as soon as possible

▣ You cannot re-apply in the same semester when you cancel dormitory

▣ If you fail to notify the housing office of your entrance cancellation on time, it will be considered as the early check-out, and thus refund amount will be deducted

Type

Base Date for Refund

Refund

No check-in

(by the date you notify the office)

~1 day before the official

check-in day

100% Refund

Early check-out

(by the date you return the dorm items)

Official check-in day ~

more than 29 nights remaining

Refund after deducting the total amount of: [(Residence period * housing fee per night)+ penalty(10% of the entire housing fee)]

Fewer than 29 nights remaining

No Refunds

Dormitory Email address and Info to be submitted

• Email Address :

[Undergraduate]

* Hanwoori & E-House: dmtry@ewha.ac.kr

* I-House: ihouse@ewha.ac.kr

[Graduate] dmtrygr@ewha.ac.kr

• Title : Cancellation of entrance (room number + name)

• Contents: Room number, name, student ID number, reason for cancellation