이화여자대학교 경영전문대학원이화여자대학교 경영전문대학원

공지사항

2024-2 학생증 체크카드 신청 공지사항

  • 일반
  • MBA

2024학년도 2학기 신입생 학생증 체크카드 신청 및 배부


○ 신청대상2024학년도 2학기 대학원 신입생(재학생은 신청 불가)


○ 신청일정 및 방법


I. 1차 신청 / 2차 신청 [신한 SOL 뱅크 App 신청]

• 체크카드 기능이 연동된 학생증만 발급 가능
 • 학생증은 건물출입출석체크도서관 이용 등에 필요하니 가급적 1차에 신청하여 수령 바람


1. 신청 및 수령일정


구분

신청기간

신청방법

수령

기간

장소

1차 신청

(개강 전)

8.5.()~8.20.()

평일/주말

00:30~23:30

신한 SOL 뱅크 App

9.2.()~9.20.()

~

09:00~16:00*

신한은행

이화여자대학교지점

(ECC B405)

및 

일부 대학원 행정실*

2차 신청

(개강 후)

9.2.()~9.18.()

평일/주말

00:30~23:30

9.26.()~10.8.()

~

09:00~16:00*


*신한은행 번호표 교부 현황에 따라 수령 시간이 변동될 수 있습니다

**대학원 행정실 수령대상임상치의학대학원경영전문대학원교육대학원디자인대학원
 사회복지대학원신학대학원정책과학대학원공연예술대학원임상바이오헬스대학원외국어교육
 특수대학원데이터사이언스대학원 (“신한 SOL 뱅크 App“ 신청 후 각 대학원 행정실에 신분증 사본 제출하여 9월 중 수령자세한 일정 문의는 각 대학원 행정실로 개별 문의)


2. 유의사항 

 . 신한 SOL 뱅크 App“ 설치 후 신청(신한 SOL 뱅크 App 학생증 체크카드 신청 프로세스” 첨부파일 참조)

 본인임을 확인할 수 있는 증명사진 또는 얼굴사진을 jpg파일로 준비

 정보 오기로 신청이 취소될 경우 신한 SOL 뱅크 App“ 재신청이 불가하니 유의하여 신청 바람 

 기존에 사용하는 이화학생증 신한 체크카드가 있는 경우에는 기존 카드를 사전 해지해야 신규 
 학생증 체크카드 신청이 가능(본교 학부졸업 후 대학원 진학자의 경우 해당할 수 있음). 해지는 
 신한카드사로 문의

 재입학 및 논문제출자격재부여자신한 SOL 뱅크 App“ 신청 대상이 아님개강 후 학생서비스센터(ECC B303~금 9:00~16:40)에 방문하여 재발급 신청(이전 학생증 반납 시 무료 재발급

 본인 수령 원칙(대리 수령우편택배 불가신분증 반드시 지참)

 . 1, 2차 신청기간에 신청한 학생증을 10.8.()까지 수령하지 않은 경우해당 학생증은 폐기됨 



II. 추가신청 [유레카 신청]


• 체크카드 기능이 없는 학생증만 발급 가능(발급 후 은행 방문 시 체크카드 기능 추가 가능)

• 대상학생증의 체크카드 기능을 원하지 않는 학생외국인 학생1/2차 기간에 신청하지 못한 학생


1. 신청 및 수령일정


구분

신청기간

신청방법

수령

기간

장소

추가신청

9.19.()~9.26.()

평일/주말

24시간 가능

유레카

9.30.()~10.18.()

~

9:00~16:40

학생서비스센터

(ECC B303)



2. 유의사항

 유레카 포털 학생증재발급신청” 메뉴에서 신청입학 원서 사진이 학생증에 기본으로 인쇄됨

 사진 변경 희망자는 실물 사진을 지참하여 학생서비스센터로 직접 방문하여 신청

 추가신청 기간에 발급한 학생증 사진은 1, 2차 기간에 신청한 학생증 사진에 비해 해상도가 낮을 수 있음 

 . 본인 수령 원칙(대리 수령우편택배 불가신분증 반드시 지참)

 추가신청 기간에 신청한 학생증을 10.18.()까지 수령하지 않은 경우해당 학생증은 폐기됨



○ 문의처

 • 학생서비스센터 ECC B303호 (☎ 02-3277-2064/3233)

 : 학생증 관련 일반 문의사항

 • 신한은행 이화여자대학교지점 (☎ 02-312-2623)

 : “신한 SOL 뱅크 App“ 신청이 불가한 학생 혹은 1, 2차 신청 학생증 관련 기타 문의사항

 • 신한카드 (☎ 1544-7000)

 : 기존 카드 해지 문의사항



2024-2nd

 Student ID Application Guideline for Freshman/Transfer Students


○ Eligibility: 2024-2nd semester freshman/transfer students(excluding current students)


○ If you are a Foreign student, please read “III. Notice for Foreign Students”

○ Application Guideline


I. 1st round/ 2nd round application [Shinhan SOL Bank App]

• Only ‘Student ID Debit Card’ will be issued.

• As student ID is required for building access, attendance check-in, library usage, etc., please make application in the first round.


1. Period


Round

Application

Collection

When

How

When

Where

1st

(Before the class starts)

8.5.(Mon)~8.20.(Tue)

Mon~Sun

00:30~23:30

Shinhan SOL Bank App

9.2.(Mon)~9.20.(Fri)

Mon~Fri

09:00~16:00*

Shinhan Bank

Ewha Branch

(ECC B405)

&

Graduate School Offices**

2nd

(After the class starts)

9.2.(Mon)~9.18.(Wed)

Mon~Sun

00:30~23:30

9.26.(Thur)~10.8.(Tue)

Mon~Fri

09:00~16:00*


* Depending on the number of visitors in Shinhan Bank, collection time might vary.

** Collect at Graduate school offices: The Graduate School of Clinical Dentistry, Business, Education, Design, Social Welfare, Theology, Policy Science, Performing Arts, Clinical Biohealth, Teaching Foreign Language, Data Science

 (Please apply through the “Shinhan SOL Bank App” and collect at the graduate school office during March. Please contact the office regarding inquiries about detailed schedule.)


2. Note

 A. Please download “Shinhan SOL Bank App” first. (refer to the attached 신한 SOL 뱅크 App 학생증 체크카드 신청 프로세스” file)

 B. Prepare a passport(identification) photo in jpg file to verify your identity. 

 C. If your application is cancelled due to incorrect information, be aware that reapplication through the "Shinhan SOL Bank App“ will not be possible. Please apply with caution.

 D. If you currently possess a Shinhan Debit Card linked to your existing Ewha Student ID, you must cancel the existing card prior to applying for a new Student ID Debit Card. This may apply to graduates entering graduate school after completing their undergraduate studies at Ewha. Please inquire with Shinhan Card for the cancellation process(1544-7000) 

 E. Readmitted students: NOT eligible for the “Shinhan SOL Bank App” application. Please visit the Student Service Center(ECC B303, Monday to Friday 9:00~16:40) after the class starts. You must return the existing Student ID for free reissuance.

 F. All students must visit the Student Service Center in person to collect their student cards; 
  third-party collection, postal service is not available. Please make sure to bring your 
  identification.

 G. Student ID Debit Cards that are not collected by 10.8.(Tue) will be discarded.



II. 3rd round application [Eureka Portal]


• Only Student IDs without debit card function are available(Debit card function could be added by visiting Shinhan Bank after issuance) 

• Eligibility: Students who does not want debit card function or missed 1st and 2nd round and foreign students


1. Period


Round

Application

Collection

When

How

When

Where

3rd

9.19.(Thur)~9.26.(Thur)

Mon~Sun

00:00~23:59

Eureka Portal

9.30(Mon)~10.18.(Fri)

Mon~Fri

9:00~16:40

Student Service Center

(ECC B303)



2. Note

 A. Please apply on Eureka Portal “Application for Student ID Card” menu. The university application photo would be printed.

 B. Those who wish to change the photo, Do NOT apply through Eureka. Instead, please visit the Student Service Center with a passport(identification) photo (3cm * 4cm).

 C. If you already applied through the International Students Affairs Team or the office of Graduate School of International Studies, please collect your student ID at ISAT(ECC B329) or the office of GSIS(International Education Building #1102). 

 D. All students must visit the Student Servcie Center in person to collect their student cards; third-party collection, postal service is not available. Please make sure to bring your identification.

 E. Student ID Cards that are not collected by 10.18.(Fri) will be discarded.



III. Notice for Foreign Students


1. Those who applied through the International Students Affairs Team should collect their student ID at ISAT(ECC B329).


2. Those who applied through the office of Graduate School of International Studies should collect their student ID at the office of GSIS(International Education Building #1102).



○ Inquiries

 • Student Service Center ECC B303 (☎ 02-3277-2064/3233)

 : General inquiries about Student ID

 • Shinhan Bank Ewha Branch (☎ 02-312-2623)

 : Inquiries about Shinhan SOL Bank App

 • Shinhan Card (☎ 1544-7000)

 : Cancellation of existing Shinhan Card