이화여자대학교 경영전문대학원이화여자대학교 경영전문대학원

공지사항

2024-2학기 재학생 등록금 '추가등록2차' 및 '1분납추가' 기간 안내 / 2024-2nd Additional Registration Guideline for Current Graduate Students

  • 학사
  • MBA

2024학년도 2학기 재학생 등록금 추가등록2차 및 1차 분납추가 기간 안내를 아래와 같이 안내 드리오니, 필독 후 기간에 맞춰 납부를 진행해주시기 바랍니다.


A. 재학생 추가등록 


 1. 추가등록 기간 : 9. 13.(금) ~ 9. 19.(목)

 2. 고지서 출력 기간 : 9. 13.(금) 7시 이후

 3. 납부 시간 : 

   - 계좌입금: 07:00 ~ 19:00

   - 카드납부(인터넷): 09:00 ~ 18:00

   - 카드납부(콜센터): 09:00 ~ 17:00

   - 위챗페이 납부: 10:00 ~ 19:00


4. 신용카드(삼성카드) 납부

삼성카드 납부 바로가기 

납부시간 09:00~18:00

콜센터(1688-9702)

납부시간 09:00~17:00

 

  1) 분할납부는 불가하며 현금과 나누어 납부할 수 없으므로 등록금과 기타납부금을 합산한 등록금 전액을 결제해야함

  2) 등록금 결제금액은 연말정산 소득공제 시 카드사용 금액에서 제외됨 

  3) 본인 명의 카드가 아니어도 무방하며 납부 취소는 삼성카드를 통해 납부 당일에만 가능함  

  4) 카드 납부 시 학교 홈페이지 확인은 익일 오전 11시 이후부터 가능 



B. 1차 분할납부


1. 등록기간(분납)

구분

기간

고지서 출력

납부 시간

1

9.13.(금) ~ 9.19.(목)

9.13.(금) 7:00 이후

 • 계좌 입금 : 07:00-19:00

  신용카드·위챗페이 납부 불가

2

10.2.(수) ~ 10.4.()

10.1.(화) 14:00 이후

3

10.23.(수) ~10.24.()

10.22.() 14:00 이후

4

11.6.() ~ 11.7.()

11.5.() 14:00 이후

 

 2. 고지서 조회 및 출력

   가. 간편출력서비스(부모님 이용 가능) ‣ID: 학번 / PW: 주민번호 앞 6자리

   간편출력서비스 바로가기  → 「학사행정」 → 「등록금」 → 「등록금/분납고지서 출력」

   ※ 공공기관, 금용기관 등에서는 회사 보안상 출력이 제한될 수 있음

   나. 홈페이지 이용 ‣ID: 학번 / PW: 비밀번호

    이화여대 홈페이지 하단 EWHA QUICK SERVICE → 「포탈정보시스템」 → 「마이유레카」 → 「학사행정」 → 「등록금」 → 「등록금/분납고지서 출력」 

   다. 모바일 이용(출력은 불가) ‣ID: 학번 / PW: 비밀번호

   이화여대 앱 좌측 하단 「전체 메뉴」 → 「이화 모바일앱」 → 「등록금」 → 「등록금 고지내역/분납고지내역」


 3. 등록 금액

납부 차수

등록금액

유의사항

1

수업료의 1/4 + 기타납부금

기타납부금은 1차 기간에만 납부 가능

• 각 차수별 납부시 잔여 차수의 등록 금액에 대한 일시 완납도 가능(: 2차수에 2차 등록금액(수업료의 1/4) 또는 2, 3, 4차 합산금액(수업료의 3/4) 납부 가능

• 각 차수 등록금 다음 차수로 이월 불가 

• 각 차수별 등록금 미납시휴학 및 자퇴 신청 불가

4차까지 미완납 시 수강신청 취소 및 미등록제적 처리

• 재입학생, 3학점 이하 교과목등록생, 연구등록 및 논문등록생, 장학금 수혜금액이 납부할 등록금의 3/4을 초과한 학생은 분할납부 불가

2

수업료의 1/4

3

수업료의 1/4

4

수업료의 1/4


4. 등록금 납부확인 문자알림 서비스 안내

※ 개인정보보호법 제18조에 따라 등록금 납부확인은 유선으로 불가합니다. 

     등록금 납부 후, 실시간으로 납부확인 문자를 받을 수 있는 “문자알림서비스” 를 신청하세요!!

    「마이유레카」→「학사행정」→「등록금」→「등록금납부확인 SMS신청」


5. 교과목 등록

  • 대학원 학칙 제19조에서 정한 수업연한(이수학기)은 지났으나, 졸업에 필요한 학점을 취득하기 위해 납부하는 등록금
  • 1) 등록 기간
    대학원 등록금 교과목 등록 기간
    구분기간고지서 출력납부 시간
    교과목등록9.13.(금) ~ 9.19.(목)9.13.(금) 07:00 이후
    • 계좌입금 : 07:00~19:00
    • 카드납부(인터넷) : 09:00~18:00
    • 카드납부(콜센터) : 09:00~17:00
    • 위챗페이납부 : 10:00~19:00
  • 2) 등록 금액 : 수강 학점에 따라 등록금액 차등 부과
    대학원 등록금의 교과목 등록금액
    수강학점등록금액유의사항
    1 ~ 3 학점수업료의 1/2
    • 4학점 이상 신청자에 한해 분납 가능
    • 납부 후 수강철회기간에 수강을 철회한 경우 등록금 반환 불가
    4학점 이상수업료 전액





Please check below Information on Additional Registration, and complete the registration during the given period.


A. Regular Registration 


 1. Additional Payment Period  : 9. 13.(Fri) ~ 9. 19.(Thur)

 2. Tuition Bill Print Out : 9. 13.(Fri)  7:00 ~

 3. Payment Available Time : 

   - Virtual Account: 07:00 ~ 19:00

   - Credit card(web site): 09:00 ~ 18:00

   - Credit card(call center): 09:00 ~ 17:00

   - Wechat pay: 10:00 ~ 19:00


4. Payment with credit card “Samsung Card” only

Classification

Payment Procedure

Payment Available Time

Website

Payment with Samsung Card(Click here)

09:00~18:00

(available during weekends)

Call center

1688-9702

09:00~17:00

(not available during weekends) 


  1) Students who are paying tuition by installments can’t pay by credit card.

  2) If a student wishes to pay tuition with other bill (student health center bill etc), you need to pay the sum total of them at once.

  3) Cancelation is available via Samsung card homepage of call center (1688-9702) on the day the payment was made.

  4) Credit card payment can only be made in full, and can not be shared with cash.

  5) If your credit payment has been processed properly, a card approval SMS will be sent to your mobile phone.

  6) You can confirm the payment in the Ewha Portal system after 11:00 a.m. next day.

  7) Tuition payment made with credit card will not be included in credit card tax allowance lists at the year-end tax adjustment. 



B. Tuition Payment by Instrallments


1. Payment Period

- Students can spread out their tuition payments over 4 installments per semester.

- Log-in Ewha Portal site → 「My Eureka」 → 「Academic Affairs」 → 「Registration」 → click “Installment Bill” and print.

Number of

Installment

Payment Period

Tuition Bill Printout

Payment Available Time

1st

9. 13.(Fri) ~ 9. 19.(Thur)

9. 13.(Fri) 7:00~

 

- Not available : Credit card, Wechat pay

 - Virtual account : 07:00~19:00


2nd

10.2.(Wed) ~ 10.4.(Fri)

10.1.(Tue) 14:00~

3rd

10.23.(Wed) ~ 10.24.(Thur)

10.22.(Tue) 14:00~

4th

11.6.(Wed) ~ 11.7.(Thur)

11.5.(Tue) 14:00~



2. Tuition Bill Printout


  A. Print directly from the “Simple Printout Service(간편출력서비스)”

      “Simple Printout Service”(Click here)☞ → Login: ID(Student ID), Password(6 digits of date of birth) → 「Registration」 → 「Tuition bill」 


  B. Eureka of Ewha Portal system

      Ewha Portal System(EPIS)(Click here)☞ → Login : ID(Student ID), PW(password) → 「EUREKA」 → 「myeureka」 → 「Registration」 → 「Tuition bill」


 C. Mobile Eureka

     Install “Heyoung” App ‣ ID : Student ID, Password → 「Menu」 → 「Registration」 → 「Tuition bill」



3. Amount

Number of 

Installment

Amount

Notes

1st

1/4 of tuition fees + other miscellaneous fees

 - Full payment can be made during each installment period

 - Students should pay each of the four installments on time and any unpaid balance will not be carried forward to the next installment

 - If a student fails to pay the total amount of tuition by the 4th installment period, she will be regarded as expelled or on a leave of absence and her course registration will be canceled

2nd

1/4 of tuition fees

3rd

1/4 of tuition fees

4th

1/4 of tuition fees


 4. Tuition payment confirmation SMS 

  1) Ewha Portal System → 「EUREKA」 → 「my eureka」 → 「Registration」 → 「Real-time tuition payment confirmation SMS application」→ click ”Accept”

  2) ‘Heyoung“ App → 「Menu」 → 「Registration」 → 「Tuition payment verification SMS service」



 5. Course-based Registration(Student taking extra semester)

  • 1) Payment Period
    Credit Registration(Student taking extra semester) Payment period
    Payment PeriodTuition Bill PrintPayment Available Time
    9.13.(Fri) ~ 9.19.(Thu)9.13.(Fri) 07:00~
    • Virtual account : 07:00-19:00
    • Credit card(Web site) : 09:00-18:00
    • Credit card(Call center) : 09:00-17:00
    • Wechat pay : 10:00-19:00
  • 2) Target of Course-based Registration
    • Course-based Registration is for those students who already have registered and completed 4 regular semesters(=the years required for graduation) but still need to take more credits in order to complete their coursework.
  • 3) Tuition for students taking an extra semester
     Tuition for students taking an extra semester
    Registered CreditsTuition
    1 ~ 3 credits1/2 of full tuition
    4 credits or moreFull tuition
  • 4) Notice for Course-based registration
    • Students who are not taking extra semesters pay full tuition regardless of credits
    • Students who are taking more than 4 credits can pay tuition by installment payment
    • No refund of tuition under any circumstances when you withdraw your classes after you paid your tuition fee.